Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: Buat sahabatku

Tuesday, October 19, 2010

Buat sahabatku

Salam dihulur, membuka kata, izinkan saya untuk berkongsi cerita~

~just for you~

Hari ni 18.10.2010, ulangtahun sahabat saya, namanya FATIN HASANAH BT ABDUL RONI aka hasan yang genap la umurnya 20tahun hehehe.. semoga dipanjangkan umur dan
dimurahkan rezeki olehNYA.. dan mudah-mudahan jugak hidupmu diberkati Allah..Amin

Nak cita la apa ek?? k, saya nak cita hari sebelum nya, pagi tadi, 17.10.2010,adoi terlewat ke kelaih, tu la sapa suruh tdoq lepaih subuh kan ish ish ish.. so nasib la.. bangun 9.49 am, then pa lagi, p la lari, mandi cepat-cepat, then p siap-siap, pick la baju yg xyah iron..tapi siap suma, yg peliknya sampai kelaih 10.30 jgak, hehehe adoi xpenah plak masuk kelaih lewat cmni sorang2, nasib ada gak kekuatan nak p.. kalu dak,alamatnya ponteng dah! hehehe AMARAN : jangan ikut perangai ini yea...

Then after that class, pegi kelaih micro plak, dapat paper midterm, adoyai teruk nya, "apa yg aku jawap ni".. tapi xpa la, cakap lam hati, nak sedapkan jiwa yang sedih ni," final masih ada, so aku kena cover balik, so prepare kena awai2 neh". haisy dah kuaq tajuk ni.. sat..sat.. okay after class micro," hmm malaihnya nk balik jalan kaki.. tunggu bas uia ja.." so p la bas stand kat kenms tu... tunggu punya tunggu, mana la pakcik bas ni, pastu tetiba, dlm hati "esok, besday hasan, p jaya jusco(jj), okay gak ni, awai g ni, gpon petang ni xdak kelaih, kalu bas rapid mai, saya naik ja la", then tak disangka-sangka, bas tu mai.. saya pon naik, ni perancangan last minit namanya, hihihi kat tengah jalan plak bas tu xhidup..sangat-sangat menguji la, nasib tak lama, ya la nak cepat ni, satgi bilik lewat plak, dah la sorang2..hehehe berani la plak ann, len kali xbuat dah, dari mana la keberanian tu mai.. pon xtaw,hehehe dah ar xpandai silat cam hasan hehehe, silat selendang merah pon belajaq xhabis, huhu ingat g taim form 1, sampai teyak-teyak, taim nak mintak kat baba sbb nak msuk silat, last2 saya yang lari..hehehe haisy melalut lagi~

~Ni la hadiah dan kek yang saya beli petang tadi~


Hmm sebab pa taw p jj??, hmm nak beli kek and hadiah kat hasan, saya ni bkan boley kalu orang yang saya rasa rapat, nak ja saya bagi macam-macam kat da.. cara saya bagitau saya ni suka and maybe jugak rasa menghargai dia~ hehehe then p kedai nu, p kedai ni, last2 beli hadiah kat kedai yang first masuk tadi jugak..hihi selalu ca
mtu~ ingat nak beli yang bekas yg ada kata-kata se
mangat dlm tu, yang tiap hari bukak satu tu, tapi p mph, cari-cari, dah takdak, sedih T_T huhu xpa la, harap ang suka la hadiah aku yang tak seberapa tu.. comey ak hasan?? kek? chek tak mampu g nak beli yang besaq.. wahaha

DEAR HASANAH,
adoi, thanks hasan, atas kiss tangan ke pipi tu..bley plak, tapi seyes la wey, aku syok gila kawan ngan ang, aku tak mintak apa-apa pon, asai hubu
ngan ni kekal ke akhirnya, insyaAllah.. kita ni macam da chemistry..wahahaha even aku ni tak la seceria ang kan, tapi aku jadi ceria bila ngan ang, abis watak2 kat umah tu aku wat keluaq, hmm satu g, kalu ang terasa ngan aku sorry nah, kadang-kadang aku ni emo sket, tiba-tiba ja masam, xmaw senyum, dah la xreti-reti nak senyum... tapi harap ang paham la ot perangai aku neh.. apa-apa, yang ang tak puas hati gtaw la aku, a
ku sgt suka orang peringat aku, tambah-tambah gtaw perangai buruk aku, ya la kadang-kadang kita ni rasa kita okay, perasan ja lebey, tapi hampeh..kikiki aku suka orang tegur and nasihat aku apatah lagi bagi kata-kata semangat (^_^)~

Hmm cmna ek kami jadi rapat ek?? hehehe haa sbb sem first kami kelaih mgt sekali, then taim final, study sama-sama, lepak-lepak study kat musolla, kat library la , macam-macam la kami wat sesama.. pastu taim shortsem plak kami kongsi bilik yang sama then kita p keja kat nelson la, jadi fasilitator untuk creative solution of qalbu, tq ustaz zul..hehehe mmg best la..

GAMBAR DI SK TAMAN KERAMAT

Tu laa cita kami, then sem ni, dok plak bilik sekali, bertambah rapat la kami an, apa-apa pon saya bersyukur sangat sebab Allah berikan saya sahabat yang paham keadaan diri ini dan boley kongsi suka dan duka bersama.. TERIMA KASIH YA ALLAH.. baru first taim rasa kehadiran seorang sahabat rapat, dulu ada gak tapi xpenah kekal.. maybe ni yang di namakan ukhuwwah fillah.. dulu maybe saya ni ada niat lain kot, tak taw maksud teman rapat or tak dak keserasian, ntah lar..

Hopefully, hubungan kami yang terbina atas dasar akidah perjuangan yang satu ni kekal ke akhirnya, insyaAllah, tak lupa jugak buat suma teman-teman seperjuangan yang lain, tanpa kalian yanie dah lama rebah, dan doakanlah semoga yanie sentiasa thabat dan tabah menempuhi onak dan duri sepanjang perjalanan hidup ini... baru di sini, diri ini terasa amat bermaknanya dan apa itu UKHUWWAH sebenarnya..kuharap, aku akan sentiasa menghargai sahabat-sahabat dan kenalan-kenalanku.. Tak lupa jugak buat kawan-kawan rapat SMKAB esp cg.zahidah, thanks for being my friend, friendship forever, modah, ifah, nisah, zirah, kinah, pkah hasni, pkah mat zambi, najwa, hmm sapa-sapa g la..hehehe tu ja perkongsian hari ni, sekian.~


~SAYA SAYANG SAHABAT~

4 comments: