Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: Chatting with someone~

Wednesday, December 15, 2010

Chatting with someone~


Selepas saya dapat result yang lalu saya telah chat dengan seorang sahabat untuk meluahkan perasaan saya, result yang saya perolehi membuatkan saya termenung sejenak, muhasabah diri saya, saya rasa Allah msih sayangkan saya kerana dia sentiasa menguji saya dengan akedemik, membuatkan hati saya berbolak-balik, tetapi saya akan tetap yakin, kemenangan dan kejayaan sentiasa ada untuk saya suatu hari nanti, janji saya jangan cepat putus asa, sentiasa meletakan ALLAH yang pertama, pengharapan dah pergantungan hanya padaNya... saya selalu berharap supaya saya tidak hanya pandai berkata-kata tetapi saya berdoa apa yang saya kata ini sentiasa saya ingat dan mempratikkannya.. SEMOGA SAYA TERUS KUAT DAN BERTAHAN... Saya mohon sangat-sangat! saya juga merasa bertuah kerana mpunyai keluarga yang sentiasa menyokong saya, tidak pernah melarang saya aktif untuk buat perkara yang bermanfaat utk diri terutamanya dalam soal menimba ilmu.. saya pon tidak pernah salahkan apa-apa, tetapi diri sendirilah yg menjadi penyebabnya. Saya sangat-sangat bertuah kerana ada keluarga yang sentiasa faham dan support..tak lupa jugak pada sahabat-sahabat yang sentiasa memberi semangat, care ngan saya dan membantu dalam study saya.. terima kasih bebanyak sahabat semua.. saya just nak kongsi apa yang telah disembangkan bersama seorang sahabat saya, Sakinah, doktor wanna be insyaAllah..thanks sgt2 ek kinah.. lagi pon malam tu saya just pick ja sapa yg online, tengok2 sahabat lama online, apa lagikan, saya pon menyapanya, alhamdulillah respon yang baik dari kinah~
Antaranya:

Kinah: yani kena cocentrate dan rajin
insyaAllah
start dgn positif thinking
dan terus kuat

Saya : cmna nk naik kna balik ni?

Kinah: yani,
yg lepas jadikan teladan
tak gna klau nak nyesal sgt2
cuba muhasabah
apa yg ang kurang
pastu pastikan sem depan
ang tak ulang benda yg sama
jgn risau
kalau kita usaha
insyaAllah boleh
jgn risau

Saya : hmm terima kasih kinah atas nasihat ang

Kinah: tak da apa2
kita kan kawan
yani, ang kuat kan..
insyaAllah
aku yakin ang boleh
ang kena kawal perasaan

Saya : insyaAllah

Kinah: dan kuatkan semangat
perjalanan kita jauh lagi
dan setiap kali kita jatuh
cuba bangkit balik

Saya : cmna ang bhgi masa ek?
Dengan persatuan, stadi, masa sendiri?

Kinah: tak perlu ada jadual sgt pun
yg penting
peruntukan masa utk belajar
contoh 3jam sehari
camna pun
pastikan ang belajar 3jam
sejam lepas subuh
masa free
b4 tidur
taupun tgh naik bas
janji dengan diri bg cukup 3jam
masa sendiri
utk telefon family
check email
amiklah lepas asar
sebab time tu tak sesuai nk belajar
cukuplah sejam
tak yah lama2
pastu pegi lah riadah sket
nk bg badan sihat n fresh
hehe

Saya : ok tq
ang tdoq poki bpa?

Kinah: 12mlm smpai 5
cukuplah 5jam
tak leh lebih sgt
nti letih
tp jgn kurang
nti ang cepat letih n ingatan tak kuat

Saya : lepaih tu tak tdoq dah?

Kinah: selalunya tak dah
sampai lah malam pulak
tak sempat lah yani
kelas pack
ari ni pun 8 sampai 4
full
tak rehat
ni baru balik kelas
jgn tidur lepas subuh
nti ang rasa tak segar

Saya: Aku selalu gak tdoq lwt
aku nk kena stat tdoq awai la cmni?

Kinah: awat tidoq lewat?
fb kena kurgkn
pukul 12 ang dah kena tidoq
Janji kat aku

Saya : hmm nk kena muhasabah diri balik ni
yap janji
janji

Kinah: nanti ang akan lebih fokus
lepas subuh cuba study
insyaAllah fresh

Saya : kalu tak dak apa2 berkaitan@xpenting aku tdoq
awai
hmm ok
tq
sayang ang
tq kinah

Kinah: sayang ang jugak

Saya : aku xtaw nk luah sapa
kwn aku yg uia tkut depa pon da mslh
bek aku cari kwn len
tba2 tgok ang on9
hehehe

Kinah: hehe
ang kuat
dulu kan ang rajin study
teruskan
cari semangat
ingat mak ngan ayah ang
insyaAllah

Kinah: okeh yani
aku ada kerja lepas ni
hehe
all da best
semangat tau
assalamualaikum
sayang ang

Saya: waalaikummussalam
sayang kinah^_^
ok tqvm

22:43 (06122010)

Hmm ari tu saya ada janji nak bagitaw plan saya @ apa yang perubahan yang saya rancang kan, Alhamdulillah dah ada tapi saya tak akan post sini.. dan suma tu saya rangkulkan untuk polisi diri, peningkatan akedemik dan peningkatan ibadat dan its private too hehehe~ rasanya melalui chat ni pon ada gak skit2 ja lar.. i hope i can do it insyaAllah, semoga dipermudahkan segalanya Amin...

~Hidup ini memerlukan Matlamat dan Tujuan~

2 comments:

  1. hope success slalu Yani...gagal sekali x bermakna gagal tok selamanya...may Allah bless u...

    ReplyDelete
  2. amin ya rabbal 'alamin.. insyaAllah, syukran ya ukht~

    ReplyDelete