Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: I Love You.....

Friday, May 6, 2011

I Love You.....


Salam 'alaik~

Sarangae yo... i love pink... so dah upgrade blog neh.. bagi cute sket.. lepaih ni rajin la cket post kan? hahaha cute tak?? tulisan post dah ubah dan ada lagi yang nak buat neh.. tengah explore lagi... chaiyok2..

Alhamdulillah.. aku juga sangat mencintaiNya dan Ingin makin dekat denganNya. Terima Kasih Ya Allah Kau kabulkan permintaan hambaMu ini.. Walaupon tak setara mana, aku sangat berpuas hati. Mungkin Kau akan mengujiku lagi? Aku terima Ya Allah andai itu yg terbaik buatku dan jika ia akan membuatkan aku lebih dekat denganMu dan ilmu2Mu.. Aku akan sedaya mungkin, berubah sedikit demi sedikit dan aku perlukan sokongan dan perhatian dari sahabat-sahabatku, untuk membimbingku ke jalan yang diredhai.. yang mereka itu, tidak pernah kesal bersahabat denganku dan sentiasa bersamaku susah dan senang.. terima kasih atas segalaNya.. bertemu disini tiada akhirnya~

I love you Mama, banyak sangat salah dan silap k.ngah cuti neh... I'm really sorry,ma... syaitan durjana selalu sahaja menghasut nafsu amarahku walaupun tak terluah melalui kata, tapi hati ini masih byk titik2 hitam, maafkan k.ngah kerana menyakiti hatimu ma... Semoga aku juga akan mendapat kunci kebahagiaan seperti sahabatku itu~I'll always make you happy~ l love you forever.. baba jugak.. sangat..sangat sayang, tanpa ma & ba, siapalah k.ngah didunia ini~

Then nak kongsi satu lagu neh.. sebenarnya lagu arab.. tapi telah di translatekan oleh seorang pakar bahasa~

Kisah seseorang yang dari kejahilan yang memohon ampunan kepada Allah kerana dia sedar dia berada dijalan yang salah lalu dia bertaubat... dan bersyukur kerana mendapat hidayah kurniaan Allah dan hanya Allah penyelamat dan tempat pergantungannya~

Hidayah tidak akan datang tanpa usaha dari diri kita untuk berubah, sentiasalah berdoa, memohon agar Allah kurniakan kita taufiq dan hidayahNya..pintalah tanpa jemu.. insyaAllah Dia sentiasa bersama kita..


FIL LAILATIN MINAL LAYAL

OLEH: Muhammad Al-Husyan

Di suatu malam dari malam malamku
Aku tak tahu apa yang menimpa diriku, Wahai Tuhan
Kegelapan memenuhi diriku, Wahai Tuhan
Bumi dan langit dirasakan sempit
Dan hatiku tak menjumpai cahaya
Dan airmataku sentiasa mengalir, Wahai Tuhan

Aku ingkar dan berdosa besar
Dan sesungguhnya aku dalam kesedihan yang amat
Dibelenggu oleh dosa, Wahai Tuhan
Dan adakah layak keampunan bagi orang yang berdosa?
Orang yang sentiasa dalam noda, Wahai Tuhan

Engkau yang menjadikanku, mengasihiku, dan mengurniakanku rezeki
Wahai Tuhan, Engkau selalu bersama-samaku
Tetapi aku jauh daripadaMu
Dan aku berjalan pada jalanku Ya Allah

Dan pada hari ini Wahai Tuhan, aku kembali
Daripada kegelapan di belakang batasan-batasan agama
Dan hatiku kecewa dan jalanku binggung
Dan aku telah tenggelam tetapi aku telah menyedari
Tiada penyelamat bagiku melainkan ENGKAU
Tiada penyelamat bagiku melainkan ENGKAU
YA ALLAH, YA TUHANKU

"Dan bersegeralah kamu mencari ampunan dari Tuhanmu dan mendapatkan syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa"
(Ali-Imran 3:133)


~Pulanglah ke pangkal Jalan, Jalan yang diredhai~

0 comments:

Post a Comment