Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: Nora - Pedoman

Sunday, June 5, 2011

Nora - Pedoman


Satu lagi lagu yang telah menyentuh jiwa dan perasaan saya ketika mendengarnya tadi. Lagu baru nora neh, balik-balik terus cari..hehehe (^_^) nasib ada~ Jom kita dengar bersama-sama, bagi saya best, lirik pun mendalam maksudnya. Lagu ni maybe berkait rapat dengan diri nora sendiri yang telah berhijrah kepada kehidupan yang lebih baik.

PEDOMAN

Roda waktu tak pernah menunggu

Pergi terus berlalu

Segala dosa segala belenggu

Sesal menikam jiwa kuhiba, terasa

KebesaranMu.. Lantas kutadah, berdoa


Tuhan berikan pedoman

Tunjukkan aku arah jalan yang kau redhai

Tuhan berikan pedoman

Dan bila kumenjauh,

Kembali ke pangkal jalan


Cahaya rahmatmu menyinar bahagia

Syukur hatiku rasa

Bergetar tubuh kusebut namamu

Yang Maha Esa, Maha Pengasih Penyayang

KurniaanMu lantas kusujud, bersyukur


Tuhan berikan pedoman

Tunjukkan aku arah, jalan yang kau redhai

Tuhan berikan pedoman

Dan bila kumenjauh,

Kembali ke pangkal jalan

Oooooooooooo……


Biarkan pedoman ini

Berkekalan dihati, selamanya

Pengubat jiwa, penyinar bahagia

Inilah kasih yang kita damba


Tuhan berikan pedoman

Tunjukkan aku arah

Jalan yang kau redhai

Tuhan berikan pedoman

Dan bila kumenjauh,

Kembali ke pangkal jalan …


~Moga kita semua sentiasa mendapat pendoman dalam menjalani kehidupan didunia ini~
Mudahan-mudahan juga dari pedoman itu, kita dapat menilai kekurangan diri kita dan sentiasa pemberbaikinya ketahap yang lebih baik...InsyaAllah

0 comments:

Post a Comment