Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: SeJuTa RaSa iLyAnI

Thursday, June 2, 2011

SeJuTa RaSa iLyAnI

Seminggu dah tak update kan.. berhabuk la sikit, ayat pun main cakap, sori kalu bercampuq aduk, suma rasa perlu dicampuq, agar sebati<------alasan!!

Macam tajuk sinetron plak kan, sejuta rasa ilyani,..hihi = ) SEJUTA CINTA MARSHADA even tak tengok pon cita neh, iklan punya pasai, taw la jugak hihi.. bukan nak cerita pasal sinetron neh.. Just nak berkongsi rasa sepanjang hujung minggu lepas… bukan apa, macam-macam rasa kot, ada sedih, ada sakit, ada duka, ada suka, ada gembira, ada rasa terbeban, membebankan orang suma ada lar.. Mohon Maaf dulu kat semua yang terlibat dalam cerita rasa ini ya.. Terima Kasih jugak!! =)

Bersama antara FC yang terlibat TM 11, menghirup udara pagi SMKAB yang nyaman

Sebenarnya hujung minggu lepas ada program Tunas Muda, start 27.05.2011-30.05.2011, dimana program ni merupakan program tahunan Alumni SMKA Baling khas hanya untuk form 2. Program ni, telah bermula pada tahun 2004 dimana ketika itu tak semua rasanya, saya dan sahabat-sahabat saya ketika itu berumur 14 tahun… wah kami jadi orang first dan program tu merupakan program yang sangat-sangat best, syadid..penuh pengisian kerohanian dan menjadi benteng ukhwah antara kami batch spm07, Generasi ke-7 SMKAB, penuh dengan pentarbiyahan!!

Tahun lepas punya, TM 10, batch kami yang menjadi AJK pelaksana, dan pada tahun ni TM 11, diterajui adik2 batch bawah kami, yang spm08.. dan begitu lah seterusnya.. Sebenarnya tak mula dulu tak rasa pon cam nak amik short sem neh, tapi takdir menentukan segalanya walaupon just dapat tilawah, tup2 jadi 3 subjek trus! tapi disebabkan janji dan amanah dari Allah mendahului, saya pun pergi, dan dah pun berjanji dengan pengarah TM 11, Izzat Amir Zakaria~

Mencari FC bukanlah tugas yang mudah, ia memerlukan kerjasama dari semua alumni.. Tetapi disebabkan kekangan masa, saya just mencari fasi untuk batch saya, dan senior spm06 (muslimat), Thanks kak zihah, banyak bantu yanie. Mohon maaf jugak kat Izzat Amir sebab tak banyak membantu dalam mencari Fasi.. Serba salah jugak dibuatnya, Janji harus ditepati, atas semangat juang yang tinggi dan rindu+sayang+cinta kat SMKAB, saya dengan rela hati ingin turun bersama-sama mereka, even maybe tak sampai habis program pon, dah taw dah!! huhu sedih2..

Alhamdulillah, Allah permudahkan perjalanan saya sebenarnya.. pelbagai dugaan melanda, yang sebelumnya, terpaksa postpone test, buat excuse letter, urusan tiket yang agak last minit.. Dan berkat dariNya. Tanggal 27.5.2011, 5.30 pagi selamat sampai di Baling, Kesian Pak Ndak ngan abang sebab tunggu agak lama, dari pukul 4 lebih tak silap.. Bas asik berenti, masalah kekurangan air kot.. ntah la.. Sabar ja la.. Baba plak p amik kakak yang turun kat SP dari Kelantan, kerana salah faham telah berlaku jadi la turun berlainan destinasi, sian pak ndak terbabit dalam cerita rasa Ilyani hehehe.. huhu Apa-apa pon thanks bagi siapa yang terbabit dalam sejuta rasa ini, yang paling penting kepada siapa yang telah diadukan masalah-masalah jiwa ini, selamat pok!! (^___^) hihi

Disebabkan sedikit masalah keluarga, mama ada usrah, dan nak p melawat mak sedara kat hospital petang tu, jadi terpaksa mendaftar lewat sedikit untuk program, sepatutnya pagi pendaftaran.. Hmm tahukah, beban saya bawak balik jugak merupakan asigment FM1.. 3 esaimen… termasuk test yang masih belum stadi kot!!… Sabar ja la.. Last2, balik KL jugak siapkan suma..saja ja nak memberatkan lagi beg, membawak buku teks ke hulu ke hilir..hahaha

Hmmmm, semasa program.. saya jumpa kenalan baru.. nak taw sapa? Mr n mrs hamster.. wow cute sangat!! kecik, comey lotei kot!! cer tengok, maybe tak nampak sangat, sebab ni spesis yang kecik molek~

Geli-geli, sebenarnya tak berani pon nak pegang neh, rasa macam tikus.. Dan tuan punya, kak yana, yang membawa 2 ekor hamsternya dari maktab neh, Dia cakap “ La.. buat la rasa seperti arnab, jgn la bayang seperti tikus, belai la seperti kucing” hahaha yang masalahnya geli2… kalu kucing, takat usap2 boleh.. nak riba, peluk cium.. haa seriyau kot.. adik2 len bukan main suka lagi, kucing arnab suma depa suka, siap cium2 pon ada, Cuma kak long ngan saya ja tak berani sket.. bukan tak penyayang kay hahaha apa yang merepek neh!!… ini adalah salah satu rasa.. iaitu GELI!!! LEMBEK2 semacam ja..

haa..adik2 tengah buat apa tu... asik ja depa ni dok menulis..

Bersama Aini Nabilah, Student UM, teman seperjuangan Team FC TM11

Mantan Timb. Pengarah TM10

Dalam program kali neh, kami jadi fasi, banyak bercakap ngan adik-adik, dapat la masuk LDK sebanyak 3 kali, tasmi’ adik2 n kuliah dasar, jalan2 bersenam, lupa plak nak bawak track shirt!! huhu berjoging dengan berjubah, MANTOP!!.. Alhamdulillah rasa puas jugak la.. dapat p sekolah, jumpa kawan2 dan adik2, paling penting dapat jumpa Ustaz Syam, Ustaz sporting! Ustaz Ya, Pengetua dari dulu sampai la lani, betapa cintanya Beliau dengan SMKAB.. Dan dan jugak jumpa Ustazah Ummu, mama at the school dan jurulatih kalam jamaie dulu hihi..

Adik-tengah bersenam tu, tempat kami berhimpun pagi-pagi before p sekolah,

dan terselit jugak, kantin sekolah, nyum..nyum


~ Kenangan TM 11~

Tapi apa kan daya, petang sabtu dah terpaksa pulang ke rumah. Sat ja p!! memang sangat sat! Disebabkan kena kata mengada-mengada dengan adikku, so balik sendiri ngan bas, thanks nadia, antaq akak kat stesen bas.. Yuhuuu.. Saya suka berdikari sebenarnya.. dalam mencari erti hidup, kena bersusah payah sikit, tak suka menyusahkan orang sebenaqnya, kalau boleh everything nak tanggung sengsorang… tapi sebenaqnya tak boleh jugak, sebab tu akan membuatkan kita rasa terbeban dan mungkin jugak stress.. solusinya, usaha dulu, kalu tak boleh baru mintak bantuan orang, ya dak??

Pastu, pagi tu, sebelum nak balik KL..sempat lagi bermanja2 ngan adik-adik… layan muvi dan bergedik santai!! Mama dah sediakan seksiap nasi atas meja, makan ja… tomyam plak tu.. bekal lagi? sandwich sardin bakar.. thanks ma.. demand gak sebenaqnya, mama tanya, nak biasa ka bakaq? “bakaq la sedap sikit…hehehe taim nak p antaq kat petronas tu, adik dua orang tu sibuk ja nak antaq.. walaupon tak mandi, berlari2, nek keta jugak, kasih depa neh kat saya, sbb kecik2 dulu dok jaga depa dua neh…belangkaih dua org tu.. taim dok tunggu tu, jumpa bas persatuan bola sepak kedah… betui ka neh, ada pemain2 bola kedah neh… rupanya depa mayang subuh n sarapan kat depan masjid tu, ma kata, bahana MB KEDAH, UST AZIZAN la ceramah kat depa, baguih2 dibawah pemimpin Kedah lani =)

Ni gambaq basnya...tu kat bawah tu..

|

|

V

First taim tengok, teruja la jugak taim tu...

nak jugak bergambaq ngan bas izudien neh, walaupon dari dlm keta hahaha

Alhamdulillah sampai duta pukul 4.30 petang, tunggu, punya tunggu rapid, rupanya perkhidmatan rapid telah pun ditamatkan, hampa!!.. terpaksa amik teksi, yang menyedihkan, teksi punya tambang sudah naik, ke masjid jamek RM 15, dulu RM6 ja… Ke UIA RM25, dulu 17-19 cmtu.. Mungkin tak bermeter sebab tu mahai sket.. setelah tawar menawar.. “ ok la dik RM22 tapi saya turunkan kat dpn pagaq ja, okay la dah lewat neh.. hampir pukul 6.. Sambil jari menaip mesej kak long, menginform segala gerak geri.. “ takpa la t aku amik ang kat bus stand first tu" Alhamdulillah, tak larat dah nak berjalan neh!

Sebelum tu, taim teksi tu nak unduq, dia langgaq keta orang, huh lama gak tunggu dlm teksi tu, dlm hati neh… “ aku kena turun pa..adoi, sabaq ja la..” naik2 teksi, saya pon sudah kena RM50… dia cerita la bla…bla…bla… dok mengeluh tak habis2.. maybe dok pikiaq something.. dia dok tanya macam-macam, selalu dak balik rumah? Tak, jarang… tak sayang sama mak ayah ka?.. Sayang la uncle… mana boleh tak sayang, "dah makan ka?" dah pagi tadi...bla…bla….

Ok la dik, saya pn kesian sama kamu, dok mahalah mana? Jauh tak? Maybe ada muka kasihan pada mimik muka yang cun neh hahahaha agak menjadi nampaknya!! kui..kui..kui~ tak pa la uncle, kak saya mai amik satgi.. kat sini ja la.. upsssss.. "tak de duit kecik ka dik," saya tak dak balance la uncle, sat2.. saya ada RM18 ja uncle.. hmm boleh dak? okay la RM18..huhu rasa lega.. selamat sampai selepas beberapa minit menunggu kak long...

Huh sampai ja bilik, rasa serabut… huh esaimen..esaimenku..yg online tu, yang telah terlepas due nya, test esok, emo emo.. exercise lagik!… msg kawan ptg tu, "ko tido bilik aku la" kita buat sama2.. ok SET!! bereh~…

Malam tu dia mai amik ngan keta dia.. huh akhirnya siap jugak suam even tidoq lewat sikit, “eh, mana nset neh?” ilang..ilang.. dok dalam keta ko kot, "ok esok aku tgokkan" subuhnya, "wey aku balik umah sat, t aku p kelas trusko buat la macam bilik sendiri ek", weh nset aku, tolong cari sat nah.. "ok2".. berdebar2 rasanya, jgn la ilang, nyawa jugak tu.. guna nset imah tnya “ ada dak nset?” “ada-ada, jatuh bawah keta aku” huh nasib baik la… ujian2.. taim kelas FM plak.. “ ok, sapa yg tak buat test lagi lepas kelas k… baik, madam dah kenal dah ilyani.. cuak2..

Menjawab test dengan tenang, berkejar2 pulak nanti nk p kelas IA… huhu habis test, mdm, saya tak sempat la nak buat esaimen online tu, ok, kamu guna nama apa? Hah ni nama saya MOHD DAKROH, ILYANI.. selama 2minit mencari2 di screen.. mmg tak nampak la, nama ayah dulu kat depan.. huh SETEL suma masalah dalam otak yang hampir 3hari memikirkan masalah neh!!

Huh panjang.. bagi sapa yang nak rasa apa yang saya rasa.. baca la.. tak mau baca pon tak pa.. hihi saya tetap saya “ SEJUTA RASA ILYANI” =) Hah satu lagi rasa terkilan, dah 2 usrah, tapi dua2 tak p.. huhu Yeay..esok usrah cintaku, kembali lagi.. WELCOME ILYANI…Aku merinduimu….

P/s: kepada sesiapa yang terasa dengan teguran malam sidang bulat tu, maaf ya, akak tak sengaja, hanya menegur untuk kebaikan bersama~


“Siapalah diri ini, hanya insan biasa, tak pernah sempurna da cuba mencari kesempurnaan”

0 comments:

Post a Comment