Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: Tenangkanlah jiwa ini.. Ya Allah

Thursday, June 9, 2011

Tenangkanlah jiwa ini.. Ya Allah


Tenangkan la jiwa ni YA RAHMAN, YA RAHIM
Ketenangan yang amat kudamba
Aku takut dalam keadaan ini aku melupakanMu
Aku takut dalam kecerahanku ada kesamaran
MengingatiMu melebihi segala-gala
itu terbaik, pengharapanku
Itu penguatku
Itu kecintaanku
Itu ketenanganku

Tapi aku hamba yang lemah
Perlu banyak bimbingan
Aku mohon agar segala amalanku
Kau terima Ya Allah
Kau terima Ya Allah
Kau terima Ya Allah
Ikhlaskan hatiku dalam segalanya

Aku mohon jua agar diri ini kuat
senantiasa istiqamah dalam segala kebaikan
Mohon kau kuatkan diri ini, Ya Rabbi
Agar tidak pula merasa lemah dan gundah gulana diriku ini
Kau jauhkanlah bisik-bisikan jahat ketelingaku,Ya Allah
Agar tiada hijab antara aku denganMu

Aku mohon kasih sayang dariMu
Yang dapat membuai-buai jiwaku
Dalam penghambaanku padaMu
Untuk mengingatiMu
Tika susah senangku

KU HARAP
KU PINTA
KU MOHON
KECINTAAN, KETENANGAN DAN KEREDHAAN
DARIMU
YA ALLAH YA TUHANKU
TUHAN SEKALIAN 'ALAM

~Pengharapan hanya padamu, Wahai Tuhanku~

0 comments:

Post a Comment