Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: Lambaian Cintaku.

Monday, May 24, 2010

Lambaian Cintaku.


Duhai Kasih kau dengarkan..
luahan ni hanya padaMu..



Dari dulu hingga kini, tidak terhitung
kurniaMu, ujianMu padMu,
Betapa kasihMu padaku,
Sungguh tidak dapatku hitung semuanya,
Tapi dimanakah syukurku...
Dimana??


Apa yg terlintas dibenakku,
Dengan izinmu akan kuterima,
Hatiku berbunga riang,
Tak dapatku bayangkan saat itu,
Begitu asyik,
Betapa Kau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.


Tapi masa senangku,
Berlalu bagaikan air mengalir,
Disiakan bagai tiada guna,
Aku bersenang lenang,
Bersuka-suka,
Bergelak tawa,
Memang asyik tika itu,


Ketika ini,
Tubuh kecil ini merasa kekosongan,
Alunan lagu itu bawa aku mengingati zat kebesaranMu,
sangat menginsafkan diri ini,
Bait kata ketuhanan, keinsafan,kehambaan,
membuat diri ini tenang dan sayu sekali..


Aku suka, Aku rindu,
Satu cara bagaimana utkku dekatimu juga,
Aku mahu mencintaimu,
Sepenuh hatiku,

Aku mahu, Aku perlu,
kerana kutahu hanya padaMulah,
Kekuatan sebenar-benarnya,
Kaulah sumber kekuatan dan ketenangan.


Perasaan yg tidak sepatutnya,
Ingin kubuang satu persatu,
Seperti gugurnya kelopak mawar merah,
biar berganti baru,
ya seperti seindah mawar berduri.


Ya Allah..
Jadikanlah cintaku hanya padaMu,
Inginku semai ia menjadi milikku,
Inginku sentiasa memadu kasihMu,
Walauku tahu aku hanya hamba yg banyak berdosa.


Tuhanku..
Tika ini bagaikan embun hidayah
bertandang lagi,
Seperti disaatku merasa kematian hampir,
sangat hampir,
kerana disitu permulaan diri bagaikan ditarbiyah,
disini jalan yang sangat luas,
tapi kau tunjukkan jua jalan lurusMu,


Jalan juangku yang penuh liku-liku,
amat berat tapi,
Kuharap disini kutemuiMu,


Ya Allah,
disaat ini juga,
aku merasakan mutiara cintaku jatuh belenangan,
tapi atas kekuatan yg Kau berikan padaku,
Ingin kutitip dan kuikat kuat dalam genggaman,
agar ia
menjadi butiran tasbih cintaku buatMu.

~hamba sayu menginsaf diri~

0 comments:

Post a Comment