Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: setulus hati sebersih sanubari..

Monday, May 10, 2010

setulus hati sebersih sanubari..


Alhamdullilah dgn nama Allah yg maha pengasih lagi maha penyayang


akhirnya tercipta jua blog ini..





Juga terima kasih buat teman2 yg membantu, fatin hasanah khususnya.. akak2 yg memberi semangat dan dorongan,kak teha,kak shidat,kak hana' yg xjemu2 menanyakan tentang blogku ini..serta buat sahabat2 yg dikasihi sekalian.. "saya syg sahabat" XD I MISS YOU ALL..





Saya bknlah seorg penulis tp atas usaha utk mendalami ilmu, jdi tercetusnya ilham dari seorg saudari yg amat disegani kak teha khususnya..terima kasih akak!! menberi idea agar saya membuat blog.. bedah buku? mcm mn tu?? adakah sprti bedah cik bedah? ohhh..tidak sama sekali.. nama pon buku...jadi kita koyak buku lar nohh.. no! no! no! kupas mcm bwg? hmm lebey kurang.. hmm mcm ni lar.. penah wat pojek nilam? haaa..gitu lar lebey kurang..


kita kena baca dulu then kta explain lar apa yg kta paham.. cm wat sinopsis, bhsa sastera nya..


oooo..gitu!! oke i'll try my best chaiyok2..hehehe (antara pebualan2 ku)





Di ruangan ini jga saya menyeru agar saudara saudari untuk memberi komen, pendpat, perkongsian krn saya sgt suka share "sharing is caring" trutama blm blog ini lar.. teguran dan pandangan saudara saudari,ustaz ustazah,tuan puan, encik cik, tuan puan, dato' datin, mak ayah, abg kkak, tokwan tok, moyang tokyang huhu telebey sudah!! maapp..amat2 lar di alu2kan.. tak kira lar baik@ buruk,saya terima krna saya mahu belajar dan trus belajar insyaAllah..ya la tok mntapkan lg pmahaman dan gaya penulisan saya jgak,yg masih lemah ni dan sbenaqnya seorg yg malas membaca (pendedahan esklusif tuh)..insyaAllah mudahan lepas akan lebih ghajin dan ALLAH akn bg saya kekuatan dan pmudahkannya..doa2 kn saya ya shbt2 suma..



kecik tapak tgn nyiru saya tadahkan..maceh adik ilyas..bley lupa peribhsa ni.. xley blah punya org.. pasni kna mantap peribhasa plak! insyaAllah Aja2 figthing..yakkkk!
sila2 kan ya komen..

"BACALAH KRN MEMBACA ITU ANAK KUNCI KPD ILMU,
ILMU ITU PULA IMAM KPD SEGALA AMALAN,
DAN AMALAN ITU AKAN MEMBAWA KPD TAQWA"
(majalah solusi isu 18)
Akhir kalam, saya harap blog saya ini juga akan menjadi madah/laluan kpda saudara saudari untuk sama2 kita menambah ilmua pengetahuan.. sama2 lar kiata saling memberi dan menerima insyaAllah.. agar kita mnjadi insan yg berilmu lg disegani insyaAllah.
Saya juga menyeru saudara saudari utk mcdgkan buku yg menarik utk dibaca khususnya bahan bacaan agama tidak kira lar majalah,buku motivasi,buka haraki..whatever lar.. insyaAllah saya akan cuba lar sikit2.. sikit2 lama2 jadi bukit..(guna ja lar) so bnyk lar ilmu kita dpt kn? ya tak?
hmmm byk plak saya beceloteh..rupa2nya saya ni byk idea gak noh..hahaha haa tgok!! ish3x anak saapa taw..
sekadar itu dulu lar kata aluan baru neh..
next? tunggu kemunculannya!!
~insan kerdil cuba mencari~


3 comments:

  1. kalau setakat berceloteh, memang boleh banyak-banyak, tapi kalau setakat menaip, siapa tahu.?

    selamat datang ke komuniti blog.

    saya bukanlah seorang berilmu untuk mengkritik dan memberi komen kepada apa yang dikupas tentang buku bacaan saudari, hanya sekadar punyai pengalaman blogging mengisi diri. InsyaALLAH, kalau sekadar memberi komen mengenai blog, saya dapat.

    RSS feed jejak-serikandi sudah saya ikuti. (:

    p/s : byk lg yg perlu dibaiki ni.

    ReplyDelete
  2. saya pon xtahu.. apa mksud saudara tu?
    bley..saya pon msihh baru.. sila2 kan lar yer komen mana yg patut..

    terima kasih sbb follow saya..

    insyaAllah akan ada improvement kalu da yg membantu.

    ReplyDelete
  3. maknanya kalo berceloteh kosong2 tu banyak la nak ditulis..
    tp kalo nak tulis karangan yg kena ada isi mantap2, susah kot..

    ReplyDelete