Ilyani Dakroh Ilyani Dakroh: Rahsia & Keajaiban Cinta Dengan Allah s.w.t

Wednesday, May 12, 2010

Rahsia & Keajaiban Cinta Dengan Allah s.w.t

Bismillahirahmanirahim..

hmm tiba la msa saya nak kupas buku tapi dah lewat ni..
intro cket lar..

karangan Dr. Abdullah Aidh Al-Qarni..

saya amat tetarik dgn buku ni.. sgt2 teruja.. i like it's cover.. nice colour n picture actually..
i think this is my first book, i bought since i stay at my uni.. taim da jualan.. anjuran sapa tak ingt..

First of all, utk pemulaan jadi baik la kiranya saya mulakn kupasan @ operation saya ni dgn buku ni.. kerana bgi saya Allah is the 1st one bila apa2 ja la kita nak wat(menda bek la) mksud saya niat or kita akan ingat bila kta nak wat something.. and i know, u all pon sama cam saya.. betoi ak?
saya rasa bersyukur dilahirkan sebgai umat islam. Diberi nikmat islam dan iman.. syukur sgt2..
ALHAMDULILLAH.. thank you ALLAH!!

Sbb utama saya beli buku ni adalah utk menyemai rasa cinta saya hanya utk Allah, kemudian dari situ la kita akan jmpa cinta yg lain..betui x pndpt saya ni?
Jadi saya pon belek2 gak sblum beli.. bkn takat cinta Allah bnyak input menarik dalam ni.. da ajaq cara2 nak merasai cinta Allah..

kalu sblum ni kita sebut ja..tp kali ni sebut siap amal lagi.. insyaAllah sama2 kita aplikasikan apa yg kita dpt.. da gak motivasi.. ayat2 Quran.. bnyk g lar.. t saya akan kupas ikut topik.. bnyk topik da smpai 13 then dlm tu da g.. hmm pndai2 lar baget.. insyaAllah akan ringkas dan padat.. khusus utk diri sndiri dan saudara saudari.. takat tu dulu. insyaAllah dlm masa terdekat saya update..

~jalan menemui cintaNya~

2 comments:

  1. hmm.. banyak perkataan yang saya tak faham.
    kurangkan kalau boleh, atau lagi baik, jangan gunakan short form dalam penulisan blog.
    rojak-rojak tu biasa, tapi elakkan shortform.
    bukan skema, tetapi tiada shortform. shortform saudari tak sama dengan shortform saya. begitu jugak dengan pembaca lain.

    maaf, kita bukan sedang bermesej di dalam handphone, tetapi sedang mengambil ilmu bersama, bukan.?

    mesti juga saudari tidak mahu pembaca tersalah atau susah hendak faham apa yang hendak disampaikan saudari bukan.? (:

    no hard feeling though. nice work there.
    bahasa santai, memudahkan pembaca mendalami apa yang ditulis. cuma sahaja, ada beberapa perkataan susah difahami.

    ReplyDelete
  2. oo ya ka? oke i will improve it taim to taim.. insyaAllah..

    oo mesti lar.. saya nk org paham seperti saya phm..

    oke thanks 4 da comments and i will take its seriously..

    ReplyDelete